tirsdag 29. september 2009

Og uka er igang!

Full fart på jobben, men greit å være ajour de siste dagene, så ikke alt kommer de siste timene hehe, så idag gikk jeg en halvtime før hjem fra jobb faktisk! Utrolig deilig å ikke trenge å stresse voldsomt :)
Lita hadde "uhell" inatt, for vi ga henne selvfølgelig mat på kvelden... Vi har gått over til å gi henne mat en gang om dagen, og det er på morgenen, og hun har liksom fått rutine på do-gåinga si nå, men uhell skjer. Men heldigvis ikke så ofte, for alt sånt tar så utrolig på! Merker nå at hun er blitt en million ganger bedre nå en hun var som mindre. Hadde jeg ikke hatt valp før, og VISST at de bedrer seg, tror jeg fatisk vi hadde gitt opp, men godt vi hadde hatt Bajas før så vi fikk oppleve en drømmevalp, og at hundene blir voksne en gang. Vi har fortsatt en lang vei igjen føler jeg, men det går mye lettere :)
Ellers så er Bajas er slapping idag, mens Lita spinner rundt på gulvet som en karusell! Hun løper, og klarer ikke stoppe, så hun kræsja i døra stakkar, men det er kanskje måten hun lærer å ta det litt roligere neste gang? Hehe. Lille rare frøkna! :D

Ellers så sliter jeg med ikke-matlyst! Har dårlig med middagsideer, og har ikke lyst på noe. Og da får man liksom ikke lyst til å lage noe heller! Hmmm får tenke litt mer..

Det smarteste er å handle en gang i uka, og bestemme på forhånd hva man skal ha, så MÅ man bare lage og spise det som man har bestemt for den dagen. Men blir det sånn? Nei, vi er altfor dårlige til å gjøre stor-innkjøp, her er vi i butiken så og si hver dag. Ja utrolig lite økonomisk og smart, men sånn går det når man ikke har matlagingsfantasi! Men en ting er sikkert, snart SKAL vi ha kalkun! Det er det betse jeg vet tror jeg!!!

Noen mat-tips?

3 kommentarer:

  1. Av en eller annen grunn så ser jeg mye på matprogrammer på tv for tiden... Hellstrøm, Fire stjerners middag og hjemme hos meg.. Blir kjempeinspirert faktisk! Mange gode tips å ta med også! :) Morro.

    SvarSlett
  2. Vel... Hellstrøm dytter ned matlagings-selvtilliten min ned et "par" hakk! HAHA men ja her står de gjeste-matlagings-programmene på i bakgrunnen også, og der blir det servert mye godt! Bare synd jeg er en elendig kokk. Men snart får dere komme på kalkun når den sesongen er i gang! :D

    SvarSlett
  3. Nam nam.. det vil vi gjerne, og jeg er sikker på at du er en god kokk!

    SvarSlett